Itinéraire Seward - Prince William Sound - Icy bay - Icy Strait Point - Haines - Tracy Arm - Klawock - Inside Passage - Alert Bay - Vancouver, Canada plus
Seward is a port city in southern Alaska, set on an inlet on the Kenai Peninsula. It’s a gateway to Kenai Fjords National Park, where glaciers flow from the Harding Icefield into coastal fjords. Surrounded by peaks, the fjords are a whale and porpoise habitat. The city’s Alaska SeaLife Center has seals and puffins, and fishing boats fill Seward Harbor. To the west, a trail leads to the summit of Mount Marathon.
Icy Strait Point
Haines is a census-designated place located in Haines Borough, Alaska, United States. It is in the northern part of the Alaska Panhandle, near Glacier Bay National Park and Preserve. As of the 2010 census, the population of the Haines CDP was 1,713, out of a total 2,508 in Haines Borough.
Tracy Arm is a fjord in Alaska near Juneau. It is named after the Secretary of the Navy Benjamin Franklin Tracy. It is located about 45 miles south of Juneau and 70 miles north of Petersburg, Alaska, off of Holkham Bay and adjacent to Stephens Passage within the Tongass National Forest
The Inside Passage is a coastal route for ships and boats along a network of passages which weave through the islands on the Pacific Northwest coast of the North American Fjordland.
Alert Bay is a village on Cormorant Island, in the Regional District of Mount Waddington, British Columbia, Canada. 1,200-1,500 people live within the village
Vancouver, a bustling west coast seaport in British Columbia, is among Canada’s densest, most ethnically diverse cities. A popular filming location, it’s surrounded by mountains, and also has thriving art, theatre and music scenes. Vancouver Art Gallery is known for its works by regional artists, while the Museum of Anthropology houses preeminent First Nations collections
Le MS Roald Amundsen est le premier de deux navires hybrides que Hurtigruten ajoutera à sa flotte au cours des prochaines années, réduisant les émissions en naviguant avec une propulsion électrique. La technologie hybride, associée à la construction avancée de la coque et à l’utilisation efficace de l’électricité à bord, réduira de 20 % la consommation de carburant et les émissions de CO2 des navires. La construction de ces deux navires représente l’investissement le plus important de l’histoire de Hurtigruten.
L’avenir de la navigation sera silencieux et sans émission. MS Roald Amundsen ouvrira la voie vers un mode de transport encore plus durable. Naviguer à base de l’électricité est non seulement un avantage considérable pour l’environnement, mais cela renforcera également l’impact de l’expérience de la nature pour les invités. Le navire sera spécialement construit pour les voyages dans les eaux polaires et servira de camp de base confortable en mer – amenant les aventuriers du monde entier vers les destinations les plus spectaculaires de la manière la plus durable.
Salle à Manger Principale
Restaurant
Expedition Team
Centre Médical
Pont d’Observation
Réception
Bibliothèque
Running Track
Gym
Centre Bien-Être
Jacuzzi
Terrasse de Piscine
12 nuits avec MS Roald Amundsen - - Départ 13.07.2026
Nous vous remercions de votre demande. Nous vous ferons parvenir une offre dans les plus brefs délais. Meilleures salutations Votre équipe Cruisetour